مهندسان مشاور شهرسازی شارمند

برنامه ریزی شهری, امکان سنجی, مطالعات اقتصادی, طراحی شهری

مهندسان مشاور شهرسازی شارمند

برنامه ریزی شهری, امکان سنجی, مطالعات اقتصادی, طراحی شهری

مهندسان مشاور شارمند در 25 آذر ماه 1360 با هدف ایجاد یک تشکل فنی- حرفه ای در زمینه ارائه خدمات مشاوره معماری و شهرسازی تشکیل گردید. این مهندسان مشاور در طول بیش از 35 سال فعالیت مستمر، تلاش نموده است که با استفاده از آخرین تجربیات و دستاوردهای جهانی، همواره خدمات فنی خود را در بالاترین سطح از کیفیت ارایه نماید. این مهندسان مشاور در طول فعالیت خود متجاوز از 150 پروژه شهرسازی و 150 پروژه معماری را طراحی نموده که بخش عمده ای از آنها به اجراء و بهره برداری رسیده است. در انجام مطالعات و تهیه طرحهای یاد شده بیش از 250 طراح، متخصص، اپراتور و پژوهشگر همکاری داشته اند.

طبقه بندی موضوعی

پنجشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۵۰ ق.ظ

۰

این کتاب در خصوص طرح تفکیک مجدد اراضی بوده و از سه گزارش و یک گزارش مستقل درباره سیستم قانونی تفکیک اراضی تشکیل شده است. این گزارش‌ها زمانی که به عنوان کارشناس در آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن(JICA) (وابسته یه اداره فدرال طراحی شهری پنینسولا، مالزی) (FCTP) فعالیت می‌کردم تهیه شده‌اند.

آن‌ها سعی داشتند سیستم فن‌آوری تفکیک مجدد اراضی ژاپن را به مالزی منتقل و آن را به مرحله اجرا گذارند.

ده نوع تکنیک تفکیک مجدد در ژاپن وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در سه گروه اصلی طبقه‌بندی کرد:

روش ارزیابی، روش ناحیه‌ای و روش ترکیبی. روش ارزیابی که روش ارزیابی نسبی (PVM) نیز نام دارد، در مقایسه با سایر فنون تفکیک مجدد و درخصوص مواردی مانند رعایت انصاف در چگونگی توزیع سود و هزینه‌های پروژه تفکیک مجدد روشی منطقی تر به شمار می رود. بر همین اساس، نظریه PVM را به طور کامل در این کتاب توضیح خواهم داد.

وظیفه خود می‌دانم از کارکنان اداره فدرال، سایر سازمان‌ها و کارکنان محترم‌شان که در تدوین این کتاب در مالزی به من کمک شایانی نمودند، تشـکر کنم. همچنین از کمک عبـاس بـن الواهب (Abbas bin Abdul Waheb)، سن سات‌موا (Tsen TsatMoi) و کارکنان واحد تحقیقات و واحد طراحی فضایی اداره فدرال نیز قدردانی می‌کنم. در پایان امیدوارم طرح تفکیک مجدد اراضی با موفقیت در مالزی اجرا شود.

 

نوریکو یاناسه

ژوئن 1992

 

برنامه ریزی شهری شارمند 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی